Instytucja rzecznika praw konsumenta obchodzi w tym roku 10-lecie istnienia. Ełczanom "w walce" z nieuczciwymi przedsiębiorcami pomaga Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta Dariusz Dracewicz.
Dariusz Dracewicz,
powiatowy rzecznik
praw konsumenta w Ełku
Foto: oficjalna stronaW bieżącym roku powiatowy rzecznik praw konsumenta w Ełku udzielił do połowy lipca 750 porad, sporządził 17 pozwów, dochodząc praw poszkodowanych klientów. W 15 sprawach wynik był pozytywny, a dwie są jeszcze w toku.
Najwięcej porad dotyczyło zawyżonych rachunków telefonicznych, nieprawidłowo naliczonego abonamentu, używania materiałów nienależytej jakości w przypadku usług budowlanych.
- Konsumenci najczęściej mieli problem z prawem do reklamacji, m.in. obuwia, telefonów komórkowych, sprzętu RTV i AGD, a także jakością zamawianych usług u tzw. fachowców - mówi Dariusz Dracewicz, powiatowy rzecznik praw konsumenta w Ełku.
Na pomoc powiatowego rzecznika konsumentów możemy liczyć w sytuacji naruszenia interesów indywidualnego konsumenta w styku z przedsiębiorcą.
Bezpłatne informacje udzielane są osobiście od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30 w biurze rzecznika, które mieści się w budynku Starostwa Powiatowego w Ełku przy ul. Piłsudskiego 4 (II p. pok. 94A), a także telefonicznie: 87 621-83-22, kom. 783-883-999,
pocztą elektroniczną: rzecznik.konsumentow@powiat.elk.pl,
przez komunikator gg: 1840107 i skype: rzecznikelk