Nowo wybudowany, prawie pięciokilometrowy odcinek ełckiej obwodnicy został oddany do użytku. Zakończony trzeci i czwarty etap zamknął całość budowy obwodnicy Ełku.
Budowa III i IV etapu obwodnicy Ełku rozpoczęła się na początku ubiegłego roku. Inwestycja rozpoczyna się przy ulicy Kolonia, biegnie wzdłuż ogródków działkowych, przecina ulicę Kajki, następnie biegnie wzdłuż krajowej 16 i kończy się na rondzie, które powstało na ulicy 11 Listopada. W ramach budowy w mieście pojawiło się 7 nowych obiektów inżynierskich m.in. mostów, wiaduktów kolejowych i przejść dla płazów.
Trzeci i czwarty etap zamknął całość budowy obwodnicy miasta. Obwodnica docelowo łączyć się będzie z międzynarodową trasą Via Baltica, która w przyszłości połączy Warszawę z Litwą, Łotwą i Estonią.
Obwodnica miała być gotowa już jesienią 2011 roku. Termin ten z powodu komplikacji przy budowie obiektów mostowych został przesunięty do 15 czerwca tego roku. Wykonawcy - firmie MIRBUD S.A. ze Skierniewic - nie udało się jednak dotrzymać tego terminu. Za każdy dzień opóźnienia będzie musiał zapłacić karę w wysokości około 5 tysięcy złotych.
Zarządcą i inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy III i IV etapu obwodnicy Ełku to blisko 130 mln złotych. 113 mln to dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Inwestycja zakładała dodatkowo wyremontowanie skrzyżowania ulic Kajki, Tuwima i Grodzieńskiej, gdzie pojawić się miała sygnalizacja świetlna. Pieniądze na ten cel wyłoży ełcki ratusz, jednak zadanie musi zrealizować GDDKiA, która jest zarządcą drogi. Władze miasta oczekują na podpisanie porozumienia w tej sprawie.