infoSerwis Ełk - ełcki serwis informacyjny - wiadomości, wydarzenia, imprezy, ogłoszenia, firmy

Czwartek, 25 kwietnia 2024 roku, imieniny: Jarosława, Marka, Wiki

Rusza program Rodzina 500+

2016-03-09
Wnioski o świadczenie wychowawcze będzie można składać od 1 kwietnia 2016 r. Urząd Miasta Ełku zachęca do składania wniosków przez Internet.

"Rodzina 500+"
Program zakłada wprowadzenie świadczenia wychowawczego na drugie i kolejne dziecko do 18 roku życia w wysokości 500 złotych miesięcznie bez względu na sytuację dochodową rodziny.

Wnioski o świadczenie wychowawcze będzie można składać od 1 kwietnia 2016 r.

Złożenie wniosku w terminie trzech miesięcy gwarantuje przyznanie świadczenia wychowawczego od dnia 1 kwietnia. Na rozpatrzenie wniosku i wypłatę świadczenia Urząd Miasta Ełku będzie miał 3 miesiące. Wniosek trzeba będzie składać raz w roku.

Pomoc na pierwsze lub jedyne dziecko będzie przysługiwała tym rodzinom, w których dochód na osobę nie przekroczy 800 zł netto lub 1200 zł, jeżeli w rodzinie jest wychowywane dziecko niepełnosprawne. W tym przypadku trzeba będzie udokumentować sytuację dochodową, dołączając do wniosku odpowiednie oświadczenia o dochodzie.

Świadczenie wychowawcze nie będzie liczone do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z pomocy społecznej.

Wniosek o świadczenie przez Internet
Urząd Miasta Ełku wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, którzy nie chcą czekać w kolejce do złożenia wniosku osobiście w urzędzie, będzie przyjmował wnioski również w wersji elektronicznej, przez Internet.

Jednym ze sposobów złożenia przez Internet wniosku o świadczenie wychowawcze w ramach programu "Rodzina 500+" jest przesłanie wypełnionego i podpisanego formularza za pośrednictwem platformy usług administracji publicznej, zwanej "ePUAP" (www.epuap.gov.pl).

W tym celu konieczne jest posiadanie elektronicznego podpisu kwalifikowanego. Bezpłatnie można uzyskać go w punktach potwierdzania profili zaufanych. Jeden z takich punktów mieści się w budynku Urzędu Miasta Ełku, ul. Piłsudskiego 4, pok. 246 (II piętro).

Aby uzyskać bezpłatny podpis elektroniczny "profil zaufany" należy:
1. zarejestrować się na platformie ePUAP – www.epuap.gov.pl,
2. udać się, z ważnym dowodem osobistym albo paszportem, do "punktu potwierdzającego" celem potwierdzenia swojej tożsamości.

Spełnienie powyższych warunków daje możliwość załatwiania spraw urzędowych (we wszystkich instytucjach publicznych, nie tylko w Urzędzie Miasta Ełku) w formie elektronicznej przez Internet. Metoda ta jest bezpieczna, a zarazem skuteczna. Złożenie pisma przy użyciu profilu zaufanego jest równoznaczne z przesłaniem pisma pocztą lub osobistym dostarczeniem pisma do urzędu, oszczędzając przy tym czas i pieniądze.
iS (UM Ełk)

Reklama