infoSerwis Ełk - ełcki serwis informacyjny - wiadomości, wydarzenia, imprezy, ogłoszenia, firmy

Wtorek, 14 lipca 2020 roku, imieniny: Kamili, Kamila, Marcelego

Nowa karetka w szpitalu miejskim „Pro-Medica”

Opublikowano dnia 2020-06-22
Szpital „Pro-Medica” Sp. z o. o. w Ełku otrzyma nowy ambulans medyczny na potrzeby Systemu Ratownictwa Medycznego. Koszt karetki to 536 tys. zł, który jest w całości sfinansowany przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego.

Fot. Pro-Medica Sp. z o. o.
W ciągu kilkunastu dni do szpitala Pro-Medica Sp. z o. o. trafi nowy ambulans. Obecnie w systemie ratownictwa medycznego działają 4 karetki. Nowa karetka zastąpi starą, już wysłużoną.

Ambulans został przekazany dzisiaj przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskego prezydentowi Ełku Tomaszowi Andrukiewiczowi oraz Bożenie Szelągowskiej – wiceprezes zarządu Pro-Medica Sp. z o.o. W spotkaniu wzięli udział również poseł Wojciech Kossakowski, naczelny lekarz szpitala - Krzysztof Michalski oraz kierownik Działu Ratownictwa Medycznego – Marek Giełażewski.

Nowy pojazd to ambulans marki Volkswagen Crafter wraz ze specjalistycznym wyposażeniem medycznym, w skład którego wchodzą m.in.: nosze podbierające, defibrylator czy respirator transportowy.

Karetka została sfinansowana w całości przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego. Łączny koszt wraz z wyposażeniem to 536 tys. zł. Co roku do szpitala trafia nowy pojazd, dzięki któremu mogą być realizowane świadczenia z zakresu ratownictwa medycznego i nieprzerwanej gotowości do podejmowania działań wobec osób w stanie zagrożenia życia lub zdrowia.

W 2017 r. zakup karetki Mercedes Sprinter został dofinansowany przez Wojewodę Warmińsko –Mazurskiego w wysokości 100 tys. zł. W 2018 r. zakup karetki Volkswagen Crafter był dofinansowany przez Miasto Ełk w kwocie 99 tys. zł. Natomiast w 2019 r. zakup karetki Mercedes Sprinter był w całości sfinansowany z własnych środków Spółki Pro-Medica.

Prezydent ponownie złożył wniosek do Wojewody o przekazanie budynku po straży pożarnej przy ul. Piłsudskiego na potrzeby ratownictwa medycznego oraz zarządzania kryzysowego. Jest to bardzo ważne, aby zespół wyjazdowy pogotowia znajdował się w centrum miasta.
UM Ełk

Reklama