Budowa Rail Baltica w Ełku - umowa podpisana
Na stacji PKP w Ełku została podpisana umowa pomiędzy PKP i wykonawcą na opracowanie projektu technicznego i budowę linii Rail Baltica na odcinku Białystok – Ełk. W ramach inwestycji przebudowane zostaną nie tylko tory i perony, ale także infrastruktura drogowa w Ełku. Po zakończeniu prac i na podstawie porozumienia Miasta Ełku z PKP PLK wykonane połączenia drogowe staną się własnością miasta.
Budowa Rail Baltica coraz bliżej realizacji - 26 sierpnia w Ełku PKP PLK podpisało z wykonawcą umowę na realizację inwestycji na lini Białystok - Ełk. W spotkaniu uczestniczyli m.in. Andrzej Adamczyk Minister Infrastruktury, Wojciech Kossakowski Poseł na Sejm RP, Ireneusz Merchel Prezes Zarządu PKP PLK S.A., Tomasz Andrukiewicz prezydent Miasta Ełku oraz kolejarze Mirosław Sawczyński i Adam Sawczyński, którzy otrzymali odznaczenia „Za Zasługi” dla kolejnictwa.
Rail Baltica to nie tylko budowa infrastruktury kolejowej i torów, ale również przebudowa układu drogowego. Na skrzyżowaniu ulic Łukasiewicza, Sikorskiego i Słonecznej powstanie rondo. Przebudowana zostanie też cała ulica Słoneczna. Na ul. Dąbrowskiego przebudowany będzie wiadukt kolejowy, a pod wiaduktem pojawi się ścieżka rowerowa i tunel dla pieszych. Z ulicy Norwida na ulicę Towarową i Krzemową możliwy będzie przejazd nowo wybudowanym wiaduktem kolejowym. Inwestycja obejmie również ulice Kolejową. Tam pojawi się wiadukt kolejowy w kierunku Wiśniowa Ełckiego. Po zakończeniu prac w 2023 roku wybudowana i przebudowana infrastruktura drogowa przejdzie na własność miasta. Wstępne porozumienie z PKP PLK w tej sprawie prezydent Ełku Tomasz Andrukiewicz podpisał wczoraj, tj. 25 sierpnia.
Zabiegi o tę inwestycję rozpoczął na przełomie 2007/2008 roku prezydent Ełku Tomasz Andrukiewicz wraz z samorządowcami i parlamentarzystami. Z nowej infrastruktury skorzystają nie tylko mieszkańcy, ale również przedsiębiorcy i inwestorzy. Dzięki temu Ełk stanie się jednym z ważniejszych węzłów komunikacyjnych w regionie.
Inwestycja będzie realizowana ze środków Unii Europejskiej z programu „Łączy nas Europa” oraz budżetu państwa.
Fot. UM Ełk
Rail Baltica to nie tylko budowa infrastruktury kolejowej i torów, ale również przebudowa układu drogowego. Na skrzyżowaniu ulic Łukasiewicza, Sikorskiego i Słonecznej powstanie rondo. Przebudowana zostanie też cała ulica Słoneczna. Na ul. Dąbrowskiego przebudowany będzie wiadukt kolejowy, a pod wiaduktem pojawi się ścieżka rowerowa i tunel dla pieszych. Z ulicy Norwida na ulicę Towarową i Krzemową możliwy będzie przejazd nowo wybudowanym wiaduktem kolejowym. Inwestycja obejmie również ulice Kolejową. Tam pojawi się wiadukt kolejowy w kierunku Wiśniowa Ełckiego. Po zakończeniu prac w 2023 roku wybudowana i przebudowana infrastruktura drogowa przejdzie na własność miasta. Wstępne porozumienie z PKP PLK w tej sprawie prezydent Ełku Tomasz Andrukiewicz podpisał wczoraj, tj. 25 sierpnia.
Zabiegi o tę inwestycję rozpoczął na przełomie 2007/2008 roku prezydent Ełku Tomasz Andrukiewicz wraz z samorządowcami i parlamentarzystami. Z nowej infrastruktury skorzystają nie tylko mieszkańcy, ale również przedsiębiorcy i inwestorzy. Dzięki temu Ełk stanie się jednym z ważniejszych węzłów komunikacyjnych w regionie.
Inwestycja będzie realizowana ze środków Unii Europejskiej z programu „Łączy nas Europa” oraz budżetu państwa.
UM Ełk