Sztuczna inteligencja wkracza do ełckich szkół
Ełckie szkoły wzbogacą się o pracownie sztucznej inteligencji AI oraz STEM, a także wyposażenie do zdalnego nauczania.
Sztuczna inteligencja coraz mocniej wpływa na nasze życie - od pracy, po codzienne decyzje. Dlatego edukacja w tym obszarze staje się kluczowa. Pozwala lepiej zrozumieć nowe technologie, świadomie z nich korzystać i przygotować się na zmiany, które przynosi cyfrowa transformacja.
Ministerstwo Edukacji Narodowej poinformowało, że 100 tys. sal lekcyjnych wyposażonych zostanie w zestawy do nauki zdalnej, a 16 tysięcy szkół otrzyma nowoczesne pracownie sztucznej inteligencji (AI) oraz pracownie nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) – wszystko w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Na liście beneficjentów znalazły się praktycznie wszyskie publiczne szkoły podstawowe i ponadpodstawowe z Ełku.
Dzięki specjalistycznym pracowniom technologicznym uczniowie zyskają dostęp do nowoczesnych narzędzi i środowisk edukacyjnych, umożliwiających rozwijanie kompetencji przyszłości, takich jak myślenie algorytmiczne, umiejętność pracy z danymi, rozumienie procesów naukowych czy znajomość podstaw sztucznej inteligencji. Natomiast nauczyciele zyskają warunki do prowadzenia zajęć zgodnych z najnowszymi trendami w dydaktyce.

Fot. istock/AI
Ministerstwo Edukacji Narodowej poinformowało, że 100 tys. sal lekcyjnych wyposażonych zostanie w zestawy do nauki zdalnej, a 16 tysięcy szkół otrzyma nowoczesne pracownie sztucznej inteligencji (AI) oraz pracownie nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) – wszystko w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Na liście beneficjentów znalazły się praktycznie wszyskie publiczne szkoły podstawowe i ponadpodstawowe z Ełku.
Dzięki specjalistycznym pracowniom technologicznym uczniowie zyskają dostęp do nowoczesnych narzędzi i środowisk edukacyjnych, umożliwiających rozwijanie kompetencji przyszłości, takich jak myślenie algorytmiczne, umiejętność pracy z danymi, rozumienie procesów naukowych czy znajomość podstaw sztucznej inteligencji. Natomiast nauczyciele zyskają warunki do prowadzenia zajęć zgodnych z najnowszymi trendami w dydaktyce.
ie