Myślał, że chroni swoje pieniądze - stracił 89 tys. złotych
89 tys. złotych straciło małżeństwo, które zostało oszukane tzw. metodą na pracownika banku. Mężczyzna uzyskał telefoniczną informację, że ich oszczędności są zagrożone. Wypłacił swoje pieniądze i zgodnie ze wskazówkami wpłacił je do wpłatomatu na podany rachunek.
W powiecie ełckim małżeństwo straciło 89 tys. złotych ze swojego konta. To niestety kolejny przypadek oszustwa metodą „na pracownika banku”. Policjanci kolejny raz przestrzegają przed oszustami i proszą o przekazanie tej informacji rodzinie i znajomym, żeby jak najwięcej osób miało świadomość schematów działania oszustów.
Jak takie oszustwo wygląda?
Dzwoni osoba podająca się za pracownika banku np. z wydziału bezpieczeństwa. Informuje o rzekomych próbach włamania się na konto właściciela. Rozmowa prowadzona jest w taki sposób i przy takim doborze branżowego słownictwa, że faktycznie wygląda jak prowadzona przez bankowca. Mieszkaniec Ełku, zgodnie z informacjami telefonicznymi wypłacił 89 tys. złotych ze swojego banku. Działając dalej w oparciu o wskazówki rzekomego bankowca, mężczyzna wpłacił wszystkie pieniądze we wskazanym wpłatomacie używając kodów podanych przez rozmówcę.
Po pewnym czasie mężczyzna zorientował się, że coś jest nie tak. Niestety było już za późno i nie odzyskał swoich pieniędzy.
Cyberprzestępcy są mistrzami manipulacji, dlatego każdy telefon z prośbą o przekazanie jakichś pieniędzy, danych osobowych, kodów logowania do rachunku powinien wzbudzić naszą czujność i zachowanie szczególnej ostrożności.
Fot. freepik
Jak takie oszustwo wygląda?
Dzwoni osoba podająca się za pracownika banku np. z wydziału bezpieczeństwa. Informuje o rzekomych próbach włamania się na konto właściciela. Rozmowa prowadzona jest w taki sposób i przy takim doborze branżowego słownictwa, że faktycznie wygląda jak prowadzona przez bankowca. Mieszkaniec Ełku, zgodnie z informacjami telefonicznymi wypłacił 89 tys. złotych ze swojego banku. Działając dalej w oparciu o wskazówki rzekomego bankowca, mężczyzna wpłacił wszystkie pieniądze we wskazanym wpłatomacie używając kodów podanych przez rozmówcę.
Po pewnym czasie mężczyzna zorientował się, że coś jest nie tak. Niestety było już za późno i nie odzyskał swoich pieniędzy.
Cyberprzestępcy są mistrzami manipulacji, dlatego każdy telefon z prośbą o przekazanie jakichś pieniędzy, danych osobowych, kodów logowania do rachunku powinien wzbudzić naszą czujność i zachowanie szczególnej ostrożności.
ie (KPP Ełk)